آوسبیلدونگ چیست؟

ff580bc4-4c90-4f6e-bedb-eb5af156b890
آوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ چیست؟

آوسبیلدونگ چیست؟ | آوسبیلدونگ یک دوره تحصیل و کار هم زمانه که در حال حاضر درکشور های المانی زبان مثل اتریش لیختن اشتاین٫ سوسیس، لوکزامبورگ آلمان وجود داره. البته جدیداً کشور ها ی دیگه هم دارن سعی میکنن که این مدل از تحصیل و کار همزمانو توی نظام آموزشیشون پیاده بکنن توی این دوره ها معمولا قسمتی از زمانتون صرف تحصیل دروس تئوری رشتتون توی مدرسه های شغلی (Beruf Schule) میشه و قسمت دیگش رو در شرکتی که ازش قرارداد آوسبیلدونگ گرفتید کار میکنید و مطالبی که به صورت تئوری خوندین رو در عمل به کار میبرین . بخاطر اینکه در اکثر آوسبیلدونگ ها در شرکت کار میکنین معمولن به صورت ماهانه حقوق دریافت میکنین که بستگی به رشته و کافرما و شهرتون داره .

به صورت کلی دو نوع آوسبیلدونگ وجود داره : 1-دوال آوسبیلدونگ (بروف آوسبیلدونگ یا بتغیبلیشه آوسبیلدونگ) 2- شولیشه آوسبیلدونگ

دوال آوسبیلدونگ چیست؟

آموزش درون شرکتی یا “دوال آوسبیلدونگ” تقریباً شناخته شده ترین نوع آموزش در آلمان است. در طی این آموزش ، دروس به صورت تئوری و عملی همزمان انجام می شوند. یعنی شما در یک شرکت آموزشی کار می کنید و همچنین در مدرسه حرفه ای رشته‌ی خود درس میخوانید .

سیستم دوال آوسبیلدونگ به صورت ویژه‌ای محبوب است زیرا شما از همان ابتدا به جای رفتن به مدرسه، تجربه عملی کسب می کنید و بر این اساس به شما حقوق داده می شود.

دوره های دوال آوسبیلدونگ محبوب :

دستیار مدیریت دفتر

فروشنده در خرده فروشی

فروشنده خانم

تکنسین مکاترونیک خودرو

منشی صنعتی در کارخانه ها

مدت زمان دوال آوسبیلدونگ چقدر است؟

مدت دوره آوسبیلدونگ بستگی به دوره کارآموزی شما دارد، اما معمولاً دوره آوسبیلدونگ بین دو تا سه سال و نیم است. تحت شرایط خاصی، آموزش در سیستم دوال نیز می تواند کوتاه شود: اگر عملکرد خوبی دارید، آموزش خود را تغییر داده اید و قبلاً تجربه کاری کسب کرده اید یا دیپلم مدرسه خاص دارید. پس از آن مشخص با توجه به مدت زمان اصلی آسبیلدونگ شما مشخص میشود که چقدر می توانید مدت آوسبیلدونگ(آموزش) خود را کم کنید.

در طول دوره دوال آوسبیلدونگ چه درآمدی کسب می کنم؟

کسانی که کار می کنند باید برای کارشان دستمزد دریافت کنند که البته در مورد آوسبیلدونگ هم صدق می کند. با شاگردی در سیستم دوال ، اولین حقوق خود را به دست می آورید، زیرا در نهایت، وظایفی را که بخشی از شغل شما هستند از همان ابتدا یاد می گیرید. دستمزد در آموزش معمولا بین 350 تا 750 یورو است و با هر سال آموزش افزایش می یابد. حقوق آوسبیلدونگ شما به طور طبیعی به دوره آوسبیلدونگ ، شرکت آموزشی شما و صنعتی که در آن کار می کنید بستگی دارد.

آموزش تئوری و عملی در دوال آوسبیلدونگ چگونه است؟

صرف نظر از اینکه کدام رشته‌ی آوسبیلدونگ را انتخاب می کنید، همه آنها یک چیز مشترک دارند:

آنها از هر دو مرحله عملی و تئوری تشکیل شده اند. مراحل عملی طبیعتاً در شرکت آموزشی انجام می شود. بسته به اندازه شرکت، با بخش های مختلف و حوزه های مختلف مسئولیت آشنا می شوید.

در بِغوف شوله یا هما دوال آسبیلدونگ ( مدرسه حرفه ای که در آن کارآموزی انجام میشود)، موضوعات مرتبط با آموزش شما و همچنین موضوعات به اصطلاح عمومی (مانند زبان آلمانی، ورزش، اقتصاد و مطالعات اجتماعی ) تدریس می شود.

در مورد آوسبیلدونگ های دوال ، دروس بغوف شوله در کنار آموزش برگزار می شود. شما یا به طور منظم در مدرسه حرفه ای شرکت می کنید، یعنی یک یا دو بار در هفته، یا دروس در بلوک ها برگزار می شود. این بدان معناست که شما هر بار یک یا چند هفته در مدرسه حرفه ای شرکت می کنید و در این مراحل در امتحانات شرکت می کنید.

اوسبیلدونگ چیست؟_ایران اوسبیلدونگ

برای دوال آوسبیلدونگ باید چه شرایطی را رعایت کنم؟

آوسبیلدونگ بدون شرکت آموزشی وجود ندارد:

قبل از اینکه بتوانید آوسبیلدونگ دوال را شروع کنید، ابتدا باید برای موقعیتی به عنوان کارآموزی به یک شرکت درخواست دهید. آخرین ها همیشه اولین نخواهند بود، بنابراین بهتر است یک موقعیت کارآموزی را در طول تحصیل در مدرسه پیدا کنید و نه فقط پس از فارغ التحصیلی از مدرسه.

حتی اگر هیچ مدرک حرفه ای به طور رسمی برای دوره های آوسبیلدونگ مشخص نشده باشد، شرکت های مختلف به مدارک تحصیلی نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر هدف شما یک کارآموزی تجاری است، باید بتوانید مدرک پایان تحصیلات متوسطه (کلاس نهم یا دهم بسته به کارفرمای شما) و همچنین نمرات آلمانی و ریاضی خوب را ارائه دهید. اما: اگر نتوانستید نمرات خوبی کسب کنید، نباید بلافاصله ناامید شوید.

یک نامه قانع کننده شانس شما را برای دعوت به مصاحبه افزایش می دهد – و کسانی که می توانند شخصاً در مصاحبه کارفرما را متقاعد کنند شانس بسیار بالایی در قبول شدن دارند.

در پایان دوره آموزشی حضوری، امتحانات نهایی مقرر می باشد. در این امتحانات، محتوای آموزشی کل آموزش پرس و جو می شود. علاوه بر آزمون کتبی، یک آزمون عملی نیز برای بسیاری از دوره های آوسبیلدونگ وجود دارد. البته آمادگی مناسب برای امتحانات نهایی بسیار مهم است.

گواهی های پس از امتحان نهایی موفق
✔گواهی امتحان ( با نمرات امتحان نهایی)
✔گواهی بغوف شوله (گواهی صادر شده از بغوف شوله)
✔گواهی بتغیبلیشه آوسبیلدونگ (صادر شده از شرکت)

شولیشه آوسبیلدونگ چگونه انجام میشود ؟

هر کس معتقد است که هیچ جایگزین دیگری به جز آموزش و مطالعه دوال وجود ندارد، در اشتباه است. علاوه بر آموزش دوال ، امکان انتخاب آوسبیلدونگ مدرسه‌ای در آموزشگاه حرفه ای نیز وجود دارد که به شکل آموزش تمام وقت انجام می شود ( و بنابراین به آن آموزش فول‌شوله آوسبیلدونگ (تمام مدرسه) نیز می گویند.) خصوصاً ، مشاغل در خدمات بهداشتی و اجتماعی، و همچنین برخی از آموزش های فنی، اغلب به این صورت طراحی می شوند. شما می توانید تحصیلات مدرسه را در مدارس حرفه ای دولتی یا خصوصی تکمیل کنید.

شولیشه آوسبیلدونگ های محبوب

  • مربی

  • دستیار مراقبت از سالمندان

  • متخصص گفتار درمانی

  • اپراتور ماشین و سیستم

  • دستیار فنی برای علوم کامپیوتر

قسمت عملی شولیشه آوسبیلدونگ چطور است؟

فقط به این دلیل که تصمیم به رفتن به مدرسه دارید به این معنی نیست که تجربه عملی کار روزمره نادیده گرفته می شود. به منظور اطمینان از عملی بودن آموزش، دوره های آوسبیلدونگ عملی شرکت به طور منظم برگزار می شود.

این دوره های کارآموزی یا در بلوک های زمانی قرار می گیرند یا با زندگی روزمره بِغوف‌شوله ترکیب می شوند که می تواند به این معنی باشد که مثلاً دو روز در مدرسه و سه روز در شرکت سپری می شود. به این ترتیب کارآموزان این فرصت را دارند که دانش نظری خود را به کار گرفته و پس از اتمام موفقیت آمیز دانش نظری ، با تجربه عملی کافی کار خود را آغاز کنند. به عنوان مثال، مربیان آینده به عنوان بخشی از دوره کارآموزی خود در مهدکودک کار می کنند.

آیا شولیشه آوسبیلدونگ هزینه ای دارد؟

هرکسی که شولیشه آوسبیلدونگ را انتخاب می‌کند باید از حقوق خود صرف نظر کند یا حتی هزینه مدرسه را مانند تحصیل در دانشگاه بپردازد. البته، همه نمی توانند این هزینه را بپردازند، پس راه هایی برای دریافت حمایت مالی وجود دارد. رایج‌ترین شکل‌های حمایت مالی BAB و BAföG هستند – اما همه حق دریافت آن را ندارند. مبلغی که ماهانه پرداخت می شود به صورت جداگانه با نیازهای شما تطبیق داده می شود.

پس از شولیشه آوسبیلدونگ چه مدرکی کسب خواهم کرد؟

در بغوف‌شوله های دولتی، آموزش مبتنی بر مدرسه تابع قانون آموزش حرفه‌ای (BBiG) است، به این معنی که محتوای آموزشی در همه مدارس استاندارد شده است. بر این اساس، این گواهی در سراسر آلمان دارای ارزش یکسانی است و باید در همه جا به رسمیت شناخته شود.

از طرف دیگر، در بغوف‌شوله های خصوصی، گواهی های آوسبیلدونگ بیشتر به اصطلاح گواهی های آموزشی هستند. بنابراین مهم است که اعتبار مدرسه مورد نظر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مدرک در این صنعت نیز واجد شرایط شما برای کار در سراسر آلمان است.

در بغوف‌شوله های دولتی، می توان بین دوره های آموزش حرفه ای نیمه واجد شرایط و کاملاً واجد شرایط ، تمایز قائل شد. در یک بغوف‌شوله که تا حدی واجد شرایط است، اصول اولیه آموزش حرفه ای به شما آموزش داده می شود، اما مدرک حرفه ای دریافت نمی کنید. برای این کار اغلب این فرصت را دارید که به گواهی پایان تحصیل، مانند گواهی پایان تحصیلات متوسطه، دست پیدا کنید. در مقابل، با آموزش مدرسه در یک مدرسه حرفه ای کاملاً واجد شرایط، یک مدرک حرفه ای دریافت خواهید کرد.

مزایای شولیشه آوسبیلدونگ

  • آموزش در کلاس درس
  • آموزش با کیفیت بالا
  • تمرینات عملی به صورت گروهی
  • امکان گرفتن تخصص
  • تمرین از طریق کارآموزی در
    گرفتن مدرک دولتی
  • امکان گرفتن شول آبشلوس (Schulabschluss)

با توجه به شرایط کنونی قیمت ارز و مخارج بالای مهاجرت تحصیلی همچون ارائه تمکن مالی و … و با در نظر گرفتن امکان دریافت دستمزد در مدت انجام آوسبیلدونگ امروزه مهاجرت از طریق ویزای آوسبیلدونگ به یکی از پرطرفدار ترین شیوه های مهاجرت به آلمان تبدیل شده است. در صورتیکه قصد دارید درمورد آوسبیلدونگ بیشتر بدانید و شرایطتان برای این شیوه از مهاجرت به طور دقیق مورد برسی قرار گیرد می توانید از مشاورین ایران آوسبیلدونگ مشاوره دریافت نمایید.

به مشاوره نیاز داری؟همین الان برای مشاوره اقدام کن!
به مشاوره نیاز داری؟همین الان برای مشاوره اقدام کن!

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه: شما مجاز به کپی محتوا یا مشاهده سورس نیستید!!